مالزی

ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا اطلاعات کاملی در مورد مقاطع تحصیلی، دانشگاه‌های برتر مالزی، هزینه‌ها و بورسیه‌های این کشور به شما ارائه دهیم و شما را با شرایط تحصیلی در مالزی آشنا سازیم. 

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

  • شرایط تحصیل در مالزی
  • اعزام دانشجو به مالزی
  • دانشگاه‌های مالزی
  • ویزای تحصیلی مالزی
  • مقاطع تحصیلی مالزی
  • اعتبار دانشگاه‌های مالزی
  • رشته‌های غیر پزشکی
  • بورسیه تحصیلی در مالزی
  • هزینه تحصیل در مالزی
  • آزمون های ورودی مالزی
  • چاپ مقالات علمی در مالزی
  • تسهیلات دانشجویی مالزی
  • خطرات احتمالی برای دانشجویان در مالزی

شرایط تحصیل در مالزی

مالزی که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است ، یکی از برترین کشورهای آسیایی برای تحصیل است.

پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم برای تحصیل کمی با مالزی آشنا شوید. مالزی دارای 13 استان است که مرکز آن کوالالامپور است. مردم این کشور به زبان مالایی صحبت می کنند و جمعیت آن حدود 30 میلیون نفر است. در سالهای اخیر به دلیل کیفیت بالای تحصیل و رفاه ، بسیاری از دانشجویان ایرانی به دنبال تحصیل در دانشگاههای این کشور بوده اند.

برخی از دانشگاه های مالزی در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند.

اگر متقاضی در تسلط به زبان انگلیسی مشکل دارد ، می تواند در دوره های انگلیسی ارائه شده در کالج های خصوصی در مالزی شرکت کند.

اعزام دانشجو به مالزی

مالزی کشوری است که در دریای چین جنوبی واقع شده است ، دارای فرهنگ غنی و محیط جغرافیایی متنوع است.این کشور واقعاً برای تحصیل دانشجویان خارجی در خارج از کشور یک کشور مناسب است. اگر طبق برنامه اعزام دانشجو تحصیل در مالزی را انتخاب کنید ، متوجه خواهید شد که زیبایی طبیعی این کشور از جنگل های بارانی باستانی ، پارک های ملی و سواحل باشکوه پیشی گرفته است.

همانند ایران، موقعیت مالزی باعث می شود که مقصدی ایده آل برای هر دانشجوی بین المللی باشد که به دنبال تجربه یادگیری جدید است..

دانشگاه‌های مالزی

مالزی دارای چندین دانشگاه بین المللی است. این دانشگاه ها با هدف گسترش و بهبود آموزش عالی کشور طراحی شده اند. دانشکده های دانشگاه شامل دانشگاه ناتینگهام و دانشگاه موناش در استرالیا است.

سرمایه گذاری مالزی در پردیس های شعبه بین المللی که منجر به توسعه جدید EduCity می شود در جوهور ، جنوبی ترین قسمت شبه جزیره مالزی ، تنها 5 کیلومتری شمال سنگاپور واقع شده است. این پردیس 350 هکتاری توسط هشت شعبه بین المللی اداره می شود که توسط دانشگاه های برجسته از سراسر جهان اداره می شود.

این شامل:

دانشگاه ریدینگ ، انگلستان

دانشگاه ساوتهمپتون و دانشگاه پزشکی ،

دانشگاه نیوکاسل ،

موسسه دریانوردی هلند ،

دانشگاه خصوصی رافلز سنگاپور ،

دانشکده هنرهای سینمایی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است.

در حالی که حضور روزافزون دانشگاههای خارج از کشور در مالزی باعث افزایش ارائه خدمات آموزش عالی در این کشور می شود ، دانشگاههای محلی آن را نباید نادیده گرفت. سیستم آموزش عالی مالزی در رتبه بندی سیستم آموزش عالی QS در سال 2018 در رتبه 25 قرار گرفت که نشان دهنده قدرت دانشگاه های شاخص آن است. برخی از نکات برجسته در اینجا وجود دارد.

چرا برنامه تحصیلی اعزام دانشجو به مالزی؟

6 دانشگاه مالزی در دانشگاه جهانی QS 2019 رتبه 500 را کسب کرده اند. بالاترین رتبه این دانشگاه ، دانشگاه مالایا (UM) است که رتبه 87 را دارد. دانشگاه های مالزی می توانند آموزش با کیفیت بالا و تجربیات منحصر به فرد را ارائه دهند.

Universiti Malaya) UM)

قدیمی ترین و عالی ترین دانشگاه در مالزی ، Universiti Malaya (UM) در QS World® 2019 دارای رتبه 87 (در مقایسه با سال گذشته رتبه 27) و در مرکز کوالالامپور واقع شده است. با جمعیت دانشجویی تقریباً 21.050 ، از جمله بیش از 2900 فارغ التحصیل بین المللی ، UM به طور مداوم در شهرت چند رشته ای خود رشد می کند و در بین 50 دانشگاه برتر جهان برای مطالعات توسعه ، هر شاخه ای از مهندسی و مدیریت کتابخانه و اطلاعات را رتبه بندی می کند. به

Universiti Kebangsaan مالزی (UKM)

Universiti Kebangsaan مالزی (UKM) در بانگی ، سالانگور ، تقریباً 35 کیلومتری جنوب مرکز شهر کوالالامپور ، در رتبه بندی جهانی 2019 به 46 ام ارتقا یافته است و در حال حاضر 184 است. با حدود 27000 دانشجو ، این دانشگاه برنامه های ویژه ای در آموزش ، سیاست ، مهندسی ، حقوق و ریاضیات. Universiti Kebangsaan مالزی همچنین دارای یک مرکز فارغ التحصیلی در محوطه اصلی خود و یک دانشکده پزشکی در حومه چاراس با یک شعبه دانشگاه در پایتخت است.

دانشگاه پوترا مالایا (UPM)

Universiti Putra Malaya (UPM) در رتبه بندی 2019 از 229 تا 202 ادامه داد و سومین دانشگاه مهم در مالزی شد. عمدتا در Syring ، یکی از بهترین دانشگاه های تحقیقاتی کشور واقع شده است ، در ابتدا در 1931 به عنوان یک مرکز کشاورزی تأسیس شد.

در میان 23 گرایش های رتبه بندی شده توسط UPM International ، این دانشگاه در بین 100 کشور برتر در زمینه های کشاورزی ، جنگلداری و مهندسی شیمی قرار دارد.

دانشگاه علوم مالزی (USM)

طبق آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS ، دانشگاه علم مالزی (USM) ، که به دانشگاه علم مالزی نیز معروف است ، در حال حاضر در رتبه 207 جهان و در رتبه بندی جهانی 50 پروژه برتر مهندسی معدن در رتبه 50 قرار دارد.

در رتبه بندی جامع این مرکز سه دانشگاه وجود دارد:

پردیس اصلی آن در پنانگ است ،

پردیس سالم کلانتان ،

پردیس مهندسی آن در Nibontibar واقع شده است.

این مرکز همچنین قصد دارد یک دانشگاه جهانی در پایتخت افتتاح کند.

دانشگاه فناوری مالزی (UTM)

دانشگاه فناوری مالزی (UTM) نیز در بین 250 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و رتبه 228 را در جوهور بهرو دارد. UTM قدیمی ترین دانشگاه کشور است که در زمینه تحقیقات فنی تخصص دارد و گروه های مهندسی جامعی را ارائه می دهد ؛ همچنین در 100 فهرست برتر معماری و چندین شاخه مهندسی قرار دارد.

بسیاری از دانشگاه های خصوصی مالزی گزینه دوقلو یا 2+1 درجه را ارائه می دهند. این به دانشجویان اجازه می دهد بخشی از مدرک خود را در مالزی بگذرانند و در یک موسسه شریک در کشور دیگر تحصیل کنند. این گزینه بسیار محبوب است زیرا این امکان را فراهم می کند که بدون نیاز به اخذ مدرک معتبر از یک دانشگاه معروف خارجی در مقاصد آموزش عالی (مانند انگلستان ، استرالیا ، نیوزلند ، فرانسه یا آلمان) اقدام کنید. پرداخت شهریه کامل)) درآمد دریافتی NS.

ویزای تحصیلی مالزی

برای تحصیل در مالزی ، باید ویزای دانشجویی مالزی را دریافت کنید که مانند ویزای دانشجویی عمل می کند. این را می توان از قبل به صورت آنلاین انجام داد ؛ اما درخواست شما معمولاً در محل پذیرش موسسه درخواست می شود.

مدارک ویزای تحصیلی مالزی:

عکس به اندازه گذرنامه

پاسپورت خود را کپی کنید

کپی نامه پذیرش دانشگاه شما

کپی مدارک و ریز نمرات دانشگاه

گزارش معاینه پزشکی قبل از ورود

اثبات بیمه

ثابت کنید که هزینه تحصیل و بودجه کافی دارید.

گذرنامه دانشجویی شما یک سال معتبر خواهد بود. بنابراین اگر پریودی بیش از 12 ماه دارید ، باید آن را تمدید کنید.

مقاطع تحصیلی مالزی

تحصیل لیسانس در مالزی

برای اینکه بتوانید در مقطع کارشناسی در مالزی تحصیل کنید ، باید معدل بالای 14 داشته باشید. یکی دیگر از شرایط لازم برای پذیرش در دانشگاه مالزی ، مدرک زبان است. آیلتس * معمولاً در دانشگاههای مالزی پذیرفته می شود. اما برخی از دانشگاه ها مدرک تافل را می پذیرند. اگر مدرک زبان ندارید ، می توانید قبل از ورود به دانشگاه در دوره های ارائه شده زبان شرکت کنید و پس از اتمام مدرک خود به دانشگاه بروید. البته ، از آنجا که زمان زیادی از شما می گیرد ، توصیه می کنیم قبل از ورود به مالزی مدرک زبان بگیرید.

دانشجویان مقطع کارشناسی متقاضی تحصیل در مالزی باید زیر 30 سال سن داشته باشند.

تحصیل فوق لیسانس در مالزی

طول این دوره در مالزی معمولاً یک و نیم تا دو سال است. البته ، برای برخی از گرایش ها ممکن است یک ترم بیشتر یا کمتر طول بکشد.

سه روش برای تحصیل در مالزی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد.

دانشجویان می توانند به صورت حضوری در دانشگاه های مالزی تحصیل کنند. این گروه از دانشجویان مانند دانشجویان کارشناسی در کلاس شرکت می کنند و در پایان ، امتحانات را گذرانده و اعتبار خود را پس می دهند.

شکل دوم مدرک کارشناسی ارشد تحقیق است. به این ترتیب ، دانشجو موضوعی را برای تحقیق انتخاب می کند و پروژه تحقیقاتی خود را با کمک سرپرست خود انجام می دهد. در این نوع آموزش ، دانشجو نیازی به حضور در کلاس ندارد و به محض ارائه تحقیقات خود و دفاع صحیح از آن ، می تواند مدرک خود را دریافت کند. معمولاً دانشجویان ممتاز این نوع مقطع کارشناسی ارشد را انتخاب می کنند. دانشجویانی که در این گروه تحصیل می کنند می توانند بیش از سایرین از بورسیه تحصیلی بهره مند شوند و همچنین ارسال مقاله و تقویت رزومه برای آنها آسان تر خواهد بود.

سومین نوع تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ترکیبی از رو در رو و تحقیق است. به این ترتیب ، دانشجو چندین ترم را شخصاً گذرانده و واحدهای مربوطه را گذرانده است. سپس وارد یک گروه تحقیقاتی می شود که دیگر کلاس ندارد و برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد باید با کمک سرپرست خود تحقیق ارائه دهد. پس از دانشجویان کارشناسی و پژوهشی ، دانشجویانی که در دوره های ترکیبی شرکت کرده اند در دریافت بورسیه اولویت دارند.

یکی از امکاناتی که دانشگاه ها برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم می کنند ، خوابگاه های مجرد و متاهل است.

معدل شما برای پذیرش در دانشگاه مالزی باید بالای 12.5 باشد. لطفاً توجه داشته باشید که مدرک زبان مورد نیاز است و اگر فاقد آن هستید ، می توانید قبل از ورود به دانشگاه دوره های زبان را بگذرانید. البته بهتر است قبل از ورود به مالزی مدرک زبان خود را بگیرید تا زمان و هزینه خود را در مالزی هدر ندهید.

توصیه نامه و انگیزه نامه یکی از مهمترین اسنادی است که شما برای پذیرش در دانشگاه ارائه می دهید ، نهایت دقت و تلاش خود را برای نوشتن انگیزه نامه می کنید.

توصیه می شود این کار را با کمک یک مشاور مجرب انجام دهید تا بتوانید انگیزه خوبی را ارائه دهید.

تحصیل دکترا در مالزی

برنامه درسی دکتری در مالزی تحقیقاتی است و بین سه تا چهار سال به طول می انجامد. هزینه تحصیل این دوره در مالزی بسته به منطقه و خصوصی یا دولتی بودن دانشگاه متفاوت است.

برای پذیرش و تحصیل در مقطع دکترا در این کشور ، باید:

نمرات کارشناسی و کارشناسی ارشد شما بالاست.

معدل برخی از دانشگاه ها بالای 15 است.

همچنین باید مدرک زبان ارائه دهید ، بهتر است مدرک زبان خود را از ایران بگیرید و سپس برای تحصیل در مالزی وارد این کشور شوید تا نیازی به گذراندن دوره های زبان در این کشور نباشید.

دانشجویان دکتری می توانند در سطح پایین تری تدریس کنند و حتی از پروژه های خود کسب درآمد کنند. بورسیه های تحصیلی در مالزی در این دوره رونق بیشتری دارد و بیشتر به دانشجویان برجسته اعطا می شود.

قبل از ارسال مدارک به سفارت مالزی ، از وب سایت دانشگاه خود دیدن کرده و بررسی کنید که آیا به مدارک بیشتری از آنچه گفته شده نیاز دارد یا خیر.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که سعی کنید از اساتیدی بپرسید که شما را خوب می شناسند و می توانند توصیه های خوبی برای شما بنویسند.

توصیه نامه یکی از آن دسته از اسنادی است که تأثیر بسزایی در پذیرش یا عدم پذیرش شما برای تحصیل در مالزی دارد. برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد بسیار مهم است.

اعتبار دانشگاه‌های مالزی

مالزی دارای موسسات دولتی و خصوصی است. به خاطر داشته باشید که مالزی یکی از کشورهای پیشرفته است و به همین دلیل در ارائه رشته های متعدد مشهور و معتبر است.

فارغ التحصیلان این کشور می توانند شغل خوبی در سطح بین المللی پیدا کنند. البته همه دانشگاه های این کشور معتبر نیستند و قبل از تحصیل در مالزی و درخواست پذیرش ، لازم است در مورد دانشگاه های این کشور که رشته تحصیلی شما در آن ارائه می شود تحقیق کنید.

با تحصیل در بهترین دانشگاه های مشهور جهان واقع در این کشور ، می توانید مراحل مربوط به دوره های بعدی یا در سطح خود را طی کرده و سپس انتقال یا پذیرش دریافت کنید.

رشته های غیر پزشکی

اما رشته هایی که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم تنها گزینه های شما برای تحصیل در مالزی نیستند. دانشجویانی از کشورهای مختلف برای تحصیل در رشته های مختلف در این کشور متقاضی می شوند ، موارد زیر محبوب ترین هستند.

مهندسی نفت یکی از مشاغل مهندسی ارائه شده در دانشگاه های مالزی است و در برخی از آنها ارائه این حرفه از سطح علمی بالایی برخوردار است. شما می توانید در مالزی در زمینه های مختلف مانند حفاری ، بهره برداری از منابع نفت ، اکتشاف و مخازن تحصیل کنید. دانشگاه مالایا بهترین دانشگاه در مالزی برای تحصیل در این زمینه است.

اگر قصد دارید در رشته * خلبانی * تحصیل کنید ، می توانید مالزی را انتخاب کنید. در مالزی دوره های مختلفی برای آموزش جنبه های مختلف پرواز ارائه می شود. مهندسی خلبانی و هوافضا از محبوب ترین این دوره ها هستند. در طول دوره خلبانی در مالزی ، شما یاد می گیرید که چگونه یک هواپیما را کنترل کنید و خلبان حرفه ای شوید. به طور کلی ، هر آنچه باید در مورد پرواز برای خلبان شدن بدانید ، در مالزی آموزش داده می شود.

مالزی دارای یک دانشگاه هنری است که در آن می توانید در تخصص های مختلف هنری مانند هنرهای نمایشی ، طراحی مد ، جواهرات و موسیقی تحصیل کنید. واقعیت این است که این دانشگاه از سطح دیپلم تا دکترا ارائه می دهد و شما می توانید در رشته مورد علاقه خود به زبان انگلیسی تحصیل کنید. علاوه بر دانشگاه هنرهای مالزی ، چندین دانشگاه در این کشور دارای کالج های هنری هستند که برخی از رشته های هنری را ارائه می دهند. با تحقیق در یکی از این دانشگاه ها می توانید تحصیل در مالزی را انتخاب کنید.

اگر بهترین دانشگاه های مالزی را مطالعه کرده اید ، به این نتیجه رسیده اید که شاخه های مختلف مهندسی در مالزی در حال رونق است و برخی از بهترین دانشگاه های این کشور فقط رشته های مهندسی و فنی را ارائه می دهند. * مهندسی کامپیوتر * یکی از محبوب ترین رشته ها در این دانشگاه ها است که در برخی از آنها با کیفیت بالا ارائه می شود.

برخی از دانشگاه های مالزی دارای دانشکده های حقوقی هستند که یکی از آنها دانشگاه ملی مالزی است که در سطح بالا *حقوق *ارائه می دهد. شما می توانید حقوق و سایر رشته های مرتبط در مالزی ، از لیسانس گرفته تا دکترا را مطالعه کنید.

داروسازی رشته ای است که پس از پزشکی و دندانپزشکی بین دانشجویان تجربی مالزی محبوب است. لطفاً توجه داشته باشید که ورود به این رشته به دلیل تقاضای زیاد کار ساده ای نیست ، بنابراین شما باید نمره متوسط ​​بالا و نمرات زبان خوبی داشته باشید.

اینها تنها دوره های ارائه شده در مالزی نیستند ، شما می توانید هر دوره ای را که دوست دارید در مالزی بخوانید ؛ به طور کلی می توان گفت که همه موضوعاتی که برای ایران شناخته شده است در مالزی وجود دارد و امکان تحصیل دانشجویان ایرانی در مالزی وجود دارد.

برای مشاهده لیست دانشگاه های مالزی مورد تأیید وزارت علوم ایران و لیست دانشگاه های مالزی مورد تأیید وزارت بهداشت ایران ، روی عنوان کلیک کنید.

بورسیه تحصیلی در مالزی                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند شرایط بورسیه و بورسیه های تحصیلی را در آن کشور قبل از بررسی بودجه تحصیل خود بررسی می کنند. اگر قصد تحصیل در مالزی در دانشگاه یا موسسه زبان انگلیسی را دارید ، باید بدانید که در هیچ زمانی بورسیه تحصیلی برای شما وجود نخواهد داشت و شما مسئول شهریه خود خواهید بود. گاهی اوقات این شرکت ها فقط بسته های تخفیف شهریه ارائه می دهند که می توانید از آنها استفاده کنید.

بورسیه ها معمولاً در مقاطع کارشناسی و دکتری ارائه می شوند و برخی از دانشگاه های خاص به دانشجویان مقطع کارشناسی بورسیه تحصیلی می دهند. هرچه افتخارات بیشتری داشته باشید و نمرات و نمرات شما بالاتر باشد ، شانس شما برای دریافت بورس تحصیلی بیشتر است.

بورسیه تحصیلی در مالزی به گروه های مختلف دانشجو تعلق می گیرد و در اینجا نمونه هایی از بورسیه های ارائه شده در این کشور آورده شده است.

اولین بورسیه بورسیه تحصیلی است که به نخبگان جهت تحصیل در مقطع دکترا اعطا می شود. برای دریافت این بورسیه تحصیلی ، باید معدل بالایی داشته باشید و سابقه تحصیلی خوبی داشته باشید. به عنوان مثال ، دانشجویانی که مقالات خود را ارسال کرده و در مجلات علمی معتبر منتشر کرده اند ، از بورسیه دکتری نسبت به سایرین برخوردارند.

همچنین محققان در برخی زمینه ها مانند مهندسی ، اقتصاد و امور اسلامی ، کشاورزی و شیلات ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، ساختمان سازی و در اولویت قرار گرفتن نسبت به محققان سایر زمینه ها برای دریافت بورسیه تحصیلی هستند.

بورسیه تحصیلی به دانشجویانی اعطا می شود که دارای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تحقیقات هستند. تحصیل در مالزی برای مقطع کارشناسی ارشد به سه شکل امکان پذیر است: تحقیق ، آموزش و ترکیبی از آموزش و پژوهش که در قسمت های بعدی به طور کامل ارائه می دهیم. این بورسیه به تعداد کمی از دانشجویان نخبه تعلق می گیرد.

برخی از دانشگاه های دولتی مالزی بخشی از بودجه خود را به کمک هزینه تحصیلی اختصاص می دهند ، به همین دلیل است که دانشجویان ممتاز می توانند از این بورسیه ها استفاده کنند. البته شرایط هر بورسیه تحصیلی وابسته به دانشگاه متفاوت است و به همین دلیل لازم است اطلاعات لازم در مورد این نوع بورسیه را از دانشگاه خود کسب کنید.

آخرین بورسیه های تحصیلی برای تحصیل در مالزی ، بورسیه های Supervisor است. دانشجویان دکتری باید برای انجام تحقیقات خود ، یک سرپرست به نام سرپرست انتخاب کنند. سرپرستان برای تأمین هزینه های تحقیق از دانشگاه بودجه دریافت می کنند. بخشی از این بودجه به عنوان بورسیه تحصیلی در مالزی به دانشجویی تعلق می گیرد که در این زمینه تحقیق می کند.

بنابراین ، کار با یک معلم خصوصی و نشان دادن توانایی های خود به آنها می تواند به شما در گرفتن بورسیه از معلم کمک کند.

هزینه تحصیل در مالزی

قبل از شروع تحصیل، افراد ممکن است بخواهند از هزینه تحصیل در این کشور مطلع شوند. در این مقاله هزینه های تحصیل در مالزی را مورد بحث قرار می دهیم.

هزینه آپارتمان در مالزی

هر دانشجوی بین المللی و خارجی باید اقامت در مالزی را در نظر بگیرد. بسته به آپارتمانی که دانشجو انتخاب می کند ، هزینه ممکن است متفاوت باشد. دانشجویانی که آپارتمانی در مرکز شهر کوالالامپور انتخاب می کنند ، به طور متوسط ​​ماهیانه 750 دلار آمریکا پرداخت می کنند. این نوع آپارتمان ها بسیار ثروتمند ، اندازه بزرگ و مجهز هستند. اما اگر دانش آموزان بخواهند یک آپارتمان در خارج از کوالالامپور اجاره کنند ، می توانند آن را با 170 دلار در ماه خریداری کنند. لازم به ذکر است که هرچه آپارتمان از شهر دورتر باشد ، اجاره بها کمتر می شود.

هزینه آب ، برق و خدمات در مالزی

هزینه خدمات در مالزی ارزان تر از سایر کشورها است ، بنابراین دانشجویان نگران هزینه های بالا نیستند. به عنوان مثال ، برای یک آپارتمان معمولی ، هزینه برق ، آب ، گاز و زباله ممکن است 182 رینگیت در ماه باشد.

هزینه های اقامت دانشگاه

خوابگاه های دانشگاهی به خوابگاه های دانشگاهی و خوابگاه های کالج زبان تقسیم می شوند. برای اقامت در خوابگاه برای 1 تا 3 نفر ، اجاره از 350 تا 850 روپیه در ماه است. البته هزینه اجاره آپارتمان دانشجویی برای 1 تا 2 نفر ماهانه 700 تا 1400 رینگیت است. علاوه بر این ، خوابگاه مدرسه زبان ممکن است بزرگتر باشد ، بنابراین هزینه اجاره خانه بیشتر خواهد بود. خوابگاه 2 نفره در موسسه زبان 400 تا 900 رینگیت در ماه است. هزینه آپارتمانهای دو خوابه کالج Language بین 2000 تا 2500 روپیه در ماه است.

هزینه غذا در مالزی

خوشبختانه به دلیل فراوانی غذا ، هزینه غذا در مالزی چندان گران نیست. دانشجویان به راحتی می توانند انواع میوه ها ، سبزیجات و مواد غذایی را با قیمت مناسب تهیه کنند.

در شرح زیر به قیمت مواد غذایی موجود در بازار مالزی اشاره می‌کنیم:

اطلاعاتهزینه ها
یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت1000 رینگت
یک وعده غذایی در رستوران متوسط5830 رینگت
کاپوچینو و نوشیدنی‌های گرم900 رینگت
مرغ1243 رینگت
گوشت گاو2627 رینگت
انواع میوه‌ها30 رینگت
سبزیجات500 رینگت

هزینه حمل و نقل

اگرچه حمل و نقل در مالزی نسبت به سایر کشورهای جهان توسعه نیافته است. اما می تواند نیازهای افراد جامعه را برطرف کند. دانشجویان می توانند با هزینه حمل و نقل مناسب به هر نقطه از مالزی سفر کنند. زیرا در هر مسیری از شهر و خارج از شهر ، می توانید اتومبیل ها را به وفور پیدا کنید.

دانشجویان می توانند از بلیط هایی استفاده کنند که هر ماه پرداخت می شود. زیرا این روش ارزان تر است و برای آنها راحت تر خواهد بود. هزینه جمع آوری چنین بلیط هایی 10000 رینگیت در ماه است. و اگر می خواهند تاکسی بگیرند ، متوسط ​​هزینه ای که باید در نظر بگیرند 2500 رینگیت در ماه است.

شهریه و شهریه در دانشگاه ها و کالج های منتخب مالزی

در زیر لیستی از معتبرترین دانشگاه ها و کالج های مالزی وجود دارد که تعداد زیادی دانشجوی بین المللی را پذیرفته اند و ما هزینه تقریبی شهریه را به شما می دهیم:

متوسط ​​هزینه ماهانه زبان انگلیسی در کالج ELS 600 دلار است.

هزینه ماهانه زبان انگلیسی در کالج LEA 300 دلار است.

هزینه ماهانه زبان انگلیسی در کالج وست مینستر 250 دلار است.

هزینه ماهانه زبان انگلیسی در کالج IMEC 480 دلار است.

هزینه یک ترم در دانشگاه UTM در هر سه ماهه 1270 دلار در انگلیسی است.

هزینه ترم ترم تحصیلی زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی معمولاً 12001000 دلار در هر سه ماهه است.

هزینه دوره های کارشناسی در دانشگاه های خصوصی مانند دانشگاه چند رسانه ای بین 5000 تا 3500 دلار در سال است.

هزینه دانشگاه تاناگا 4000 دلار در سال است.

هزینه سالانه در UCSI حدود 7000 دلار است.

هزینه تحصیل در UCITI حدود 7000 دلار در سال است.

هزینه تحصیل در دانشگاه کالج تیلور حدود 7000 دلار در سال است.

هزینه دانشگاه اپیت حدود 7000 دلار در سال است.

هزینه تحصیل در دانشگاه افسانه 9000 دلار در سال است.

هزینه تحصیل در دانشگاه لیموگوک وینگ سالانه 6،800 دلار است.

هزینه سالانه در دانشگاه موناش 100005700 دلار است.

هزینه دانشگاه سانوی 5000 دلار در سال است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه دولتی مالزی 35002700 دلار در سال است.

هزینه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه دولتی 35002500 دلار است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه چند رسانه ای 5000 دلار در سال خواهد بود ، در حالی که هزینه تحصیل در مقطع دکترا برای برنامه دکتری پنج ساله 20000 دلار یا 4000 دلار در سال خواهد بود.

هزینه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های دولتی مالزی مانند UTM سالانه 5000 دلار است.

هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی مسکو 5000 دلار در سال است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشگاه دولتی مسکو 8000 دلار و برای همه دوره ها 4000 دلار در سال خواهد بود.

آزمون های ورودی مالزی

برای تحصیل در مالزی ، نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست ، که عمومی است و همه ملزم به شرکت در آن هستند. البته از آنجا که تقاضا برای تحصیل در برخی از زمینه ها مانند پزشکی در مالزی یا مهندسی بسیار زیاد است ، دانشگاههایی که این رشته ها را ارائه می دهند رزومه و نمرات کافی ندارند و آزمون ورودی یا مصاحبه حضوری برگزار می کنند. این برای دانشگاه های مختلف متفاوت است و باید شرایط را بررسی کنید.

تحصیل پزشکی ، دندانپزشکی و مهندسی در مالزی در حال پیشرفت است ، به همین دلیل بسیاری از دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور هستند. این تقاضای زیاد باعث می شود دانشگاه های معتبر با سطح علمی بالا در آزمون ورودی شرکت کنند یا از دانشجویان بخواهند در مصاحبه های حضوری شرکت کنند.

شرکت در امتحانات بین المللی در مالزی

امتحانات بین المللی یکی از مواردی است که می تواند رزومه شما را افزایش داده و ادامه تحصیل و ورود به تحصیلات عالی یا کار در مالزی را برای شما آسان کند. امتحانات زبان نه تنها برای تحصیل در مالزی ، بلکه برای تحصیل در سایر کشورها مهمترین امتحانات بین المللی است.

این مدارک برای ورود به دانشگاههای مالزی مورد نیاز است. اما باید توجه داشته باشید که گرفتن آن یک برگ برنده در رزومه شما است. همچنین می توانید در زمان تحصیل در این کشور در آزمون ها و مسابقات بین المللی و المپیادهای علمی شرکت کنید.

این نه تنها تجربه و دانش شما را افزایش می دهد. در صورت کسب موقعیت ، می توانید از مشوق های دانشگاه مانند بورسیه تحصیلی و .. استفاده کنید.

چاپ مقالات علمی در مالزی

با داشتن مقالات معتبر می توانید ، از بورسیه تحصیلی برای تحصیل در مالزی بهره مند خواهید شد. ارسال مقاله و انتشار آن در مجلات معتبر علمی ، مدرکی است که سطح علمی شما را اثبات می کند و در صورتی که قصد تحصیل در این کشور را دارید ، از شما در دانشگاه ها استقبال می کند.

خوابگاه در مالزی

اکثر دانشگاههای دولتی و خصوصی کشور دارای خوابگاه مجرد و متاهل هستند. البته ، برای رزرو این محل اقامت باید قبل از ورود به کشور اقدام کنید. البته بسیاری از دانشجویان اجاره خانه های خارج از دانشگاه را انتخاب می کنند و تنها یا با دوستان خود زندگی می کنند.

در مالزی ، هزینه اجاره آپارتمان برابر با هزینه اجاره اتاق در خوابگاه است ، بنابراین دانشجویان ترجیح می دهند در آپارتمان هایی با امکانات رفاهی زیاد زندگی کنند. البته به خاطر داشته باشید که اجاره تنها در صورتی مساوی است که با یک یا چند نفر یک آپارتمان اجاره می دهید و اگر می خواهید در یک آپارتمان به تنهایی زندگی کنید ، باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید.

نکته دیگر اینکه خوابگاه های دانشگاهی در محوطه دانشگاه واقع شده اند که برخی از آنها به مغازه ها و مرکز شهر دسترسی ندارند ، این عامل دیگری است که دانشجویان را به خصوص دانشجویان ایرانی مجبور می کند تا آپارتمان های دانشجویی را برای زندگی انتخاب کنند.

در خوابگاه های مالزی می توانید به طور موقت اتاقی اجاره کنید. در ماه های اول تحصیل می توانید در خوابگاه دانشگاه خود بمانید تا با محیط آشنا شوید و دوستان جدیدی پیدا کنید و سپس به تنهایی یا با دوستان خود یک آپارتمان اجاره کنید. اگر از همان ابتدای تحصیل در مالزی قصد دارید در یک آپارتمان بمانید ، بهتر است خانه ای را در نزدیکی دانشگاه خود انتخاب کنید تا وقتی برای آشنایی با شهر وقت می گذارید مشکلی نداشته باشید. که شما در حال مطالعه آن هستید

توجه داشته باشید که خانه های این کشور گاهی دارای استخر ، سالن های ورزشی و فروشگاه های رفاهی درجه یک هستند و مطمئناً هزینه آنها کمی بیشتر خواهد بود.

دانشجویان کالج های زبان معمولاً از یک خوابگاه برای مطالعه یک زبان یا ورود به دانشگاه استفاده می کنند. زیرا گزینه های اقامتی بیشتری در موسسات مالزی زبان وجود دارد و تحصیل دانشجویان در این کالج ها و موسسات برای مدت کوتاهی مقرون به صرفه است.

خطرات احتمالی برای دانش آموزان در مالزی

مالزی یکی از امن ترین کشورهای آسیایی برای تحصیل است. خبری از تروریست ها در مالزی و خبری از ناآرامی های اجتماعی و سیاسی مانند کودتا و انقلاب نیست. شرایط اقتصادی در این کشور آرام است و مردم نسبتاً از زندگی خود راضی هستند. همه اینها تضمین می کند که زندگی در مالزی برای شما امن است.

البته در این زمینه باید به دو نکته توجه کرد:

ابتدا مطمئن شوید که منابع مالی و بودجه لازم برای تحصیل قبل از سفر به مالزی را دارید.

نکته دوم این است که به راحتی به کسی اعتماد نکنید. سطح فرهنگ مالزی به طور کلی خوب است. اما می توانید با شخص بدی ملاقات کنید.

بنابراین ، با افرادی که به آنها اعتماد ندارید ؛ هیچ جا نروید ، اشیای قیمتی خود را به آنها نشان دهید و آنها را دور از دسترس نگه دارید. رعایت این نکات می تواند ایمنی زندگی شما را در این کشور تضمین کند.